TUSEN ÅR SEN SIST!!!

Men nu är jag här igen!! :) Och jag ska bli miljövänlig igen. Jag har helt enkelt varit så fruktansvärt omiljövänlig den senaste tiden och det riktigt river i hjärtat och jag har bara skjutit bort de där tankarna om att rädda de stackars isbjörnarna och att stoppa den uppvärmning som håller på etc..
Men nu! Nu ska jag läsa igenom min fina gamla blogg och se vad jag måste ändra på.
Några saker vet jag redan nu:
  • köpa färre saker från vanliga butiker (ska verkligen satsa på lopptorg nu!)
  • åka mera buss!!!
  • inte köpa oekologiska produkter mera...
  • inte äta godis (lätt! jag har godisstrejk ett år nu just på gång faktiskt)
  • göra mina egna kläder :)
jepp.. där var en början

Nu skärper jag mig! En liten bra sak är att jag gjort de här armbanden själv, inte köpt dem :)


Kommentarer
Postat av: EKOLOGI!

JEEE DU ÄR TILBAKA!

2011-03-23 @ 15:37:43
Postat av: Daniel

o glöm inte att källsortera med, många glömmer tyvärr sånt :)

2012-05-02 @ 20:19:43
URL: http://www.naturize.me/
Postat av: Sten Larsson

Dessa båda filmer borde ALLA ta sig tid att se, och sedan fundera över vad som sker och hur vi kan påverka detta !



http://www.youtube.com/watch?v=EtW30pt_kYo&feature=channel&list=UL



http://www.youtube.com/watch?v=RZPsLkKOi8w

2012-05-11 @ 13:59:14

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0