Je suis ekologisk

Jag återvinner:
  • plast (ja eller jag är inte säker om det finns plaståtervinning i Åbo, men jag har sparat plastburkar ifall att det finns plaståtervinningstunnor)
  • kartong (mjölkburkar töms i mängder i vårt hushåll, för jag älskar mjölk)
  • papper
  • glas
  • metall
och jag komposterar bioavfall

Vi har ekologisk elektricitet, dvs. vindkraft
jag åker inte bil (väldigt sällan åtminstone, kanske 10 ggr/år)
jag använder mig av kollektivtrafiken eller cyklar/går
jag köper inte nya saker hela tiden
jag försöker använda mig av second hand butiker
jag skräpar inte ner
jag plockar returflaskor ur naturen
jag lär om klimatförändringen åt andra
jag släcker lampor
jag hassar inte vatten



mer kommer jag inte på.. men det finns nog mycket mer

Det här gör jag inte:
  • köper ekologiska produkter (shampo, mat..)
  • köper inhemskt
  • byter vanliga glödlampor mot ledlampor
  • jag låter allt vara på stand by :(

Kommentarer
Postat av: Mallis

Aloe aloe aloe! jag älskar aloe vera!

2009-03-29 @ 19:03:10

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0