Du är vad du äter

Se till att köpa miljövänlig och frilandsodlad potatis när du köper. Den är godare och miljövänligare och säkert också billigare för tillverkaren. Då man odlar på friland behövs inget växthus.

Ät nypotatis på sommaren. Det hör liksom till och är bland det godaste som finns! :)

Choklad är ofta gjort i sydamerika och där var man tillverkar kakao. Så kom ihåg, att tyvärr så har chokladen rest en hel del när du köper den i butiken och är därför en miljöfiende. Se till att chokladen är märkt med KRAV och FAIRTRADE hur som helst ifall du måste köpa.
Choklad kan innehålla palmolja. Tillverkar man palmolja har stora tropiska skogar antagligen huggit ner och det leder ju till erosion... och då man hugger träden hugger amn bort något som binder koldioxid.

Vattenflaskor är så onödiga att köpa. I alla fall om man har rent kranvatten i kranen, för flaskor förmultnar aldrig, och vissa går inte ens att returnera för pant, och vattnet är dessutom inte ens lika hälsosamt som kranvatten.

Läs mera:
http://www.frogpage.se/demo/wwf/wwfspel.html

Kommentarer
Postat av: kungen

om ja äter miljövänlig och frilandsodlad potatis, är jag då miljövänlig och frilandsodlad?

2009-03-21 @ 20:35:24
Postat av: kungen

om jag äter miljövänlig och frilandsodlad potatis, är jag då en miljövänlig och frilandsodlad potatis?

2009-03-21 @ 20:36:24

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0