Vad jag har gjort för att hindra klimatförändringen

  • Skaffat en kompost
  • Börjat sortera kartong och plast (tidigare bara metall, papper, glas)
  • Slutat åka bil (använder cykel, kollektivtrafik)
  • Slutat köpa nya kläder (använder second hand eller lånar kläder)
  • Köper inte överhuvudtaget så mycket
  • Skaffat vindkraftselektricitet
  • Startat en miljögrupp i skolan för att göra skolan miljövänligare
  • Samlar pantflaskor och får pengar för det
  • Talar om klimatförändringen till andra
  • Använder inte hårspray etc.

Kommer inte på mera just nu, men i fortsättningen skall jag:

- Äta mindre kött
- Köpa ekologiska varor
- Inte ha lampor på i onödan
- Skaffa energisnåla lampor
- Inte ha för mycket värme på (under 20 grader inomhus = ekologiskt)
- Titta mindre på TV
- Vara mindre vid datorn
- Inte ha saker på stand by
- Köpa lokalt producerade matvaror

Och jag måste säga, det här gör inte mitt liv svårare.


Jag ser hellre en bild som denhär:



Än den här:



Kämpa för att vara grööööön :D


Kommentarer
Postat av: Sara

Julia du är så duktig!! Faktiskt hårt att leva som du! You go girl!!!

2009-02-10 @ 18:44:22

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0