Miljögruppen

Idag hade vi vårt första möte med miljögruppen i skolan.
Vi skall få skolan att skaffa energisnåla lampor, lära åt eleverna vad som HÄNDER på grund av klimatförändringen och skaffa pappersinsamlingslådor till klasserna, skaffa växter, skriva lappar runt i skolan om klimatförändringen, varför det är viktigt att tänka på den etccc....

Vi var 11 stycken i gruppen !
Alla ger sina egna idéer och det blir ganska många till slut.

Jag letar på Greenpeace finska hemsidor efter idéer om miljövänlighet. Sedan skall jag ta upp dem på nästa möte och förbättra världen.


Alla är tillåtna att kommentera min blogg och säga vad de tycker om den, klimatförändringen och miljötipsena jag ger!


TIPS:
endast 2 min högst i duschen
köp bara kläder från loppis
googla inte hela tiden, 1000 googlingar = 100 km med bil
ät inte ost och räkor
ordna en miljögrupp i din skola också!


Kommentarer
Postat av: mamma

Fint med en miljögrupp. Hoppas ni får mycket bra till stånd och det tror jag ni får!

Det är ju viktigt att spara på vatten, el osv. Vi ska också göra vårt bästa här hemma. Vi vill ju att våra barn, barnbarn, barnbarnsbarn etc ska ha rent vatten att dricka, ren luft att andas osv.



LYCKA TILL med allt vad ni gör i gruppen!!

2009-01-16 @ 22:56:15

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0