Små tips

Det är nu på det sättet att man måste göra något åt miljön!

5 saker som man skall göra för miljön:

1. Inte köpa nytt

2. Köpa lokalt och ekologiskt (hellre lokalt än ekologiskt från andra sidan världen)

3. Minska sina utsläpp för olika resor (buss, bil..)

4. Vara motorn för varje maskin! (såga för hand, inte med motor.. vispa grädde för hand..)

5. Berätta om klimatförändringen till andra

Jag blir så arg när jag babblar om klimatförändringen med någon och den instämmer oroat: "ja, alla människor borde hjälpa till för att sakta ner klimatförändringen och globala uppvärmning etcetc" och sedan nästa dag vill den personen ha en moped, alla nya kläder i butiken, krämer för ansikte och parfym osv...

Nåt annat som inte är skoj är när människor säger "ja, men det gör inte något om bara jag åker bil till träningen idag, det kan inte förstöra miljön om bara EN person gör så..."
SAKEN är den att: det är inte bara den här ena personen som tänker så, utan miljoner andra! MILJARDER andra!

Ett litet tips: gör läxorna vid ett fönster när det är ljust ute, så slipper du tända lampan


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0