Miljötips

Här kommer några vardagliga miljötips

  • när du köper mjölk, försök att köpa mjölkburken som snabbare blir gammal (enligt BÄST FÖRE-datumet)
  • tvinga inte bilarna att stanna när du går över skyddsvägen, vänta istället att alla bilar åkt förbi
  • ta inte emot plastpåsar i butiken, ha med dig en tygpåse istället!
  • ta gamla plastpåsar hemifrån med ifall du skall köpa till exempel tomater i lösvikt och måste väga dem
  • köp alltid i lösvikt (inga extra förpackningar)
  • köp lokalt
  • sopa istället för att dammsuga (du slipper höra buller och sparar elektricitet
  • försök att åtminstone varannan gång vispa grädden för hand istället för med elvisp! (jag gjorde det en dag och det tog länge och handen krampade, men jag var stolt när jag hade klarat det till slut
  • plocka upp skräp du hittar i naturen


här ovanför ser du en finsk fettfri OCH ekologisk mjölk!

Varför är det viktigt att köpa ekologisk mjölk? Jo, för att då har korna fått springa fritt i naturen och metanhalten har antagligen inte blivit lika stor som då korna lever tio stycken på några kvadratmeter.

Kommentarer
Postat av: kungen

kossorna e riktiga miljöbovar.

2009-02-14 @ 12:03:22
Postat av: någonsomtyckerattjulleesöt

bra tips! 8D

2009-02-14 @ 23:15:47

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0