Shopping

Jag shoppade igår. Fick dåligt samvete. För det var inte ekoshopping. Jag köpte ett par gladiatorsandaler och ett par blekta byxor med färdiga hål. Men jag lärde mig en läxa: byxorna var extremt omiljövänliga.

Först har man tillverkat dem och sedan blekt dem.. och sedan slitit dem så att de ska få hål. En lång process, alltså. Och så har de transporterats ända till Finland.

Gladiatorsandalerna tänker jag ändå hålla .... :(
förlåt moder natur

men saken är den att jag köper nästan aldrig och nu var jag i behov av saker

Kommentarer
Postat av: larsson.

oj dom e seket jättefina! ja ska också köpa såna snart:P

2009-03-28 @ 12:17:07
Postat av: faschan

Tanken att göra byxor o sen slita ut dem! Innan dom säljs! helknäppt, som det där med att bleka byxor fläckvis, helt onaturligt- knasigtikvadrat! köp då hellre "beg" ifall det finns nåt fräscht och användbart!

2009-03-28 @ 12:48:42
Postat av: Daniela

om du kommer till hesa nästa veckoslut så får du prova om någo mina gamla farkkun passar dig

2009-03-28 @ 15:46:13
Postat av: heidi

Hej! Va kul att hitta en annan finlandssvensk blogg om miljörelaterade saker! Är du aktiv nå mer på nån annan address? :)

2012-02-15 @ 14:50:32
URL: http://organizedchaos.ratata.fi/

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0