Kläder

Jag har svårt för att låta bli att köpa kläder från butikerna, men jag har lyckats. Om man hur som helst verkligen behöver kläder och inte hittar det från lopptorget, så fråga först dina vänner om de har ngt av det du vill ha hemma och kanske kan du hitta hemma något om du gräver lite... SEDAN kan du gå och köpa.

Om du ändå vill "betala tillbaka" till miljön för att du köpt kläder, kan du ju ta en tygkasse med till butiken då du köper. Så behöver du inte ta emot plastpåsar.

Du kan också plocka skräp ur naturen (en påse/klädesplagg) om du orkar. Pantflaskor lönar det sig att plocka från naturen. Du får pengar. Jag har 28, 30 € som jag fått då jag samlat pantflaskor.

Dags att köpa nya kläder? :D De här hade jag på när jag målade

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej, vilken kul blogg! Annors så hitta ja en länk till en tävling. http://www.skanssi.fi/kassikisa.php Tycker att du borde designa en eko-kasse :)

2009-03-21 @ 10:45:49

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0