J'aime naturen!

När jag lär mig franska fullständigt ska jag skriva den där meningen på franska.

Jag läste idag miljötips, och jag blev så glad. Jag blir glad av alla "nya" miljötips som jag hittar. Om du vill läsa miljötips så är det bara att gå in på olika sidor som naturskyddsföreningens hemsida eller WWF etc.

Här kommer några miljötips:
1. Var stolt över att vara fattig. Man behöver inte stora TV:n och datorer så länge som man har det bra
2. Köp inhemsk mat. Då stöder du att människor i ditt land är t. ex. jordbrukare, och fattigdomen ökar ju verkligen inte då.
3. Satsa på ekoturism

Det går 8000 liter vatten åt till att göra två läderskor


Kommentarer
Postat av: Daniela

och jag som bara köper läderskor... :( Hur många liter går det år till att göra ett par konstläderskor?

2009-03-27 @ 17:04:31

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0