Vegemat

Varför brukar man tala om att vegetarisk mat är så mycket bättre än kött, då man ser från naturens synvinkel? Jag skall berätta varför.

Tänk dig sju liter olja och ett kilo biff. Oljan motsvarar biffen! Ett kilo biff och sju liter olja är alltså lika omiljövänliga båda två! Jag blev själv också lite paff när jag hörde det, men jag har nog alltid vetat att kött tar mycket energi att tillagas.
Ifall du äter kött från en ko kan du ju se till att kon fått springa fritt i naturen och att den inte har levat ett trångt liv i ett litet stall med massa andra kor.


bilderna är från: http://www.northernsun.com/images/thumb/Stop%20Global%20Warming%20(5139).jpg och http://b.epmf.se/20249/upload/bilder/0/nordic_ecolabel_315_021_260_rdax_152x150.jpg

Kött kräver alltså ganska mycket energi när man tillreder det! Tyvärr. jag älskar kött, vet inte om jag skulle klara mig utan det heller. Jag är idrottare så jag behöver kött, men jag har nog ändå tänkt minska på ätandet av kött. Det är nämligen OMILJÖVÄNLIGARE ATT ÄTA KÖTT ÄN ÅKA BIL. Blev du förvånad?


de här lussebullarna har tyvärr nog ingen sorts miljövänliga produkter i sig :(
men jag ska kämpa för det här med att börja köpa ekologisk mat och sånt, det är nästan det ända (plus sluta äta kött) som jag ännu inte gjort :(

Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0