Nya tips

Gamla lakan och kläder som man inte kan sälja för att de är sönderrivna eller så, kan man klippa i små bitar så att de blir som små näsdukar. Sedan kan man använda dem istället för pappershanddukar/hushållspapper. Torka bordet med tygbitarna och tvätta dem i tvättmaskinen med samma färgs tvätt. Du kastar inte onödigt i skräpkorgen och de här håller länge och är praktiska!

När du köper frukt i butiken - ta med en sådan där plastpåse som man väger frukten i hemifrån. Sedan lägger du bara all frukt i påsen och då du väger frukten och får den där lilla klisterlappen, så är det bara att klistra den på den gamla klisterlappen.

Visste du att det går ungefär 5000 blöjor på varje baby? Köp tygblöjor istället!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet. du glömde nämna att man ska vispa grädden för hand i en halvtime så att man behöver använda elvispen bara 30 sekunder för att göra grädden tjock ;)

2009-02-22 @ 19:51:37
Postat av: Anonym

jag har också ett litet men trevligt tips - när man har använt ugnen så kan man lämna luckan öppen så värms köket lite samtidigt (skönt såhär på vintern i alla fall i vårt hus när det är kallt inomhus också!)

2009-02-25 @ 15:53:35
Postat av: Anonym

bra Julia,way to go!

2009-02-26 @ 09:39:35
Postat av: Nanó

Haha, god tanke det där med blöjorna, men jag har väldigt svårt att tänka mig stå och tvätta mina framtida bebisars illaluktande tygblöjor som är fulla med skit!

Bra blogg förresten! Kul att du tagit initiativ och börjat blogga. Är själv också relativt klimatsmart i mina val av vad jag konsumerar, men när det gäller bajsblöjor, ja, där går nog min gräns :)

2009-03-13 @ 20:41:08
URL: http://getnanoismed.blogspot.com

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0