Sanningen om klimatförändringen

Jag talade idag med två pojkar i skolan om att klimatförändringen är människans fel.. i alla fall till en del. Pojkarna sa att nej nej nej det är en naturlig sak och jag sa nej nej nej inte endast en naturlig sak, utan också tack vare människorna.

Och nu läste jag lite om saken för att vara säker på min sak.

Medeltemperaturen har ökat under de senaste tvåhundra åren. För ungefär tvåhundra år sedan var det den industriella revolutionen. Då började man använda maskiner och bilar och blablabla. Ni vet säkert att då man använder en maskin så bildas koldioxid. Och koldioxid är en stor orsak till den "onaturliga" klimatförändringen. Det vill säga den klimatförändring som vi människor orsakar.

Maskinerna ökar hela tiden -----> koldioxiden ökar

82 % av dryga 3000 vetenskapsmän i en undersökning i Illinois menar att människan är delorsak tilll klimatförändringen.

majoriteten av alla studier visar att människan faktiskt lyckats göra en klimatförändring med sin enorma konsumtion av mat, bensin och mycket mer.



varför kan inte alla bara leva enkelt. Enkelt men snyggt. Köp begagnat, ät vad naturen har att bjuda (går inte på vintern i kalla områden) och använd inte bil utan gå. Gå så ofta du kan.
Nyttomotion i all ära

Kommentarer
Postat av: Daniela

också en fin bild :D Vem kan väl ha tagit den må tro? Var hittar du såndäna mina bilder?

2009-04-01 @ 19:44:47
Postat av: kira

8(

var ej lessen om nån int tror på klimatförändringen. dom kommer ångra sej sen när dom fattar att d händer påriktit :D

o sen e du världens kung.

2009-04-06 @ 20:46:27

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0