Påsk och miljövänlighet

Förlåt att jag inte bloggat. Har inte orkat. Men nu orkar jag :)

Går det att kombinera Påsk och Miljövänlighet? Till påsk behöver man ägg, kött, godis och mycket prydnader. Ifall du inte har prydnader råder jag dig att göra dem själv. Då är de mer värda också. Jag har förresten själv målat en tavla av GOO GOO DOLLS, mitt favoritband, på bildkonsttimmen i skolan. Den blev jättefin om jag får säga själv.

Hursomhelst, skriv påskpyssel på Google så hittar du säkert något fint man kan göra. Det är roligt också. Samla dina vänner att göra påsksaker med dig och tadaa! så har du ordnat en kompiskväll samtidigt.

Se till att dina ägg blivit värpta av hönor som mått bra eller varit ekologiskt odlade. Och kanske skulle du göra en vegetarisk biff-måltid istället för att äta lammkött i år? Tänk på det. Det är inte bara du som äter kött under påsken, utan miljoner andra. Och DET har dålig dålig inverkan på miljön.

Och sedan till godiset. Man kan faktiskt låta bli att köpa godis. Då spar du miljö, pengar och dessutom skadar du inte din hälsa. Japp så är det.


Kommentarer
Postat av: Sonja

under hela påsken d hä åre ha ja ätit sammanlagt 2 chokladägg ( vi fick på teatern) fan va bra förra åre fo d säkert 10 ner i min mage :D :D :D :D

2009-04-10 @ 00:07:34
Postat av: Daniela

hah! vem var den enda som int åt kött den här påsken? det var jag stolt

2009-04-15 @ 18:55:52

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0