Miljötips av läsare

Sofia skriver så här:
En av dom viktigaste sakerna, tycker jag, är att man ska lära sig att tänka förnuftigt innan man slänger bort "gammal" mat. Jag blir så förbannad på folk som tror att mjölken är oätlig/odrickbar bara för att bäst före-datumet gick ut igår. Att man bara kollar blint på bäst före-datumen och sen slänger produkten om den blivit "gammal" utan att ens smaka och lukta på den.

Det är en skam att folk beter sig så, både med tanke på de enorma avfallsberg det leder till, och när man tänker på människor som har det dåligt och aldrig få¨r äta sina magar mätta.

Kommentarer
Postat av: Daniela

jag drack just mjölk som var minst 10 dagar efter bäst-före-datumet. Dessutom hade jag öppnat den före bäst-före-datumet. Den smakade helt som vanligt.

2009-03-26 @ 19:58:19
Postat av: Sonja

Ja drack ida en da fö gammal mjölk på moron fö d va så lite kvar så d va ingen vits o kasta bort den :)

2009-03-26 @ 20:01:55

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0