Hej

Ja, jag är från Finland, men skriver gärna på svenska till svenskar också, skall snart starta en sida på finska.
Min blogg handlar alltså om klimatförändringen.
Jag kommer att skriva vad jag gjort eller sett adra göra för att stoppa klimatförändringen och kanske ge tips på miljövänlighet eller bara berätta om varför klimatförändringen finns till och hurdana konsekvenser den har.

Idag är nog det enda miljövänliga jag gjort varit det att jag skrivit till min skolas rektor att vi måste få en miljövänligare skola och att jag släckt lampor som lyst i onödan.


TIPS:

ifall du vill veta hur omiljövänlig/miljövänlig du är kan du testa ditt ekologiska fotspår på nätet (det finns många olika test) och sedan skriva upp HUR du kan minska fotspåret etc...

bra svensk sidor är:
http://www.miljomataren.konsumentverket.se/


Kommentarer

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0