Ekologisk mat

Jag läste i "100 sätt att rädda världen"-boken om ekologisk mat och fick veta att det kräver ett stort område men bli ganska liten skörd när man odlar ekologiskt. Ledsen blev jag när det stod något att det skulle kräva många regnskogars borttagning ifall alla i världen åt ekologisk mat. Men sen insåg jag att jag bor ju i Finland, så jag ska helre köpa inhemska matvaror än köpa något grönt från ett regnskogsland..

Så det är inga problem att vara ekologisk o äta ekologisk mat, för ekologisk mat producerad i Finland kan nog inte ha förstört regnskogar.

Så kör inte bil till butiken, och köp ekologisk och inhemsk mat



julskinkan är nog inte såå miljövänlig, för den är kött och inte ekologisk (iaf inte den här)

Kommentarer
Postat av: Daniela

jag äter int skinka och köper just aldrig nötkött heller. Du sku också kunna sluta äta sånt helt och hållet.

2009-01-25 @ 17:30:28
Postat av: Daniela

nå, ska du int skriva någo mera?

2009-02-03 @ 16:53:42

Kommentera mitt inlägg här:

Ditt namn/smeknamn eller nåt annat passande:
Kom ihåg ditt namn?

Din e-postadress (bara jag ser den):

URL/Din egen bloggadress:

Dina tankar om inlägget:

Trackback
RSS 2.0